- 8 Apr 2004
- 2,720
- 63
- 63
Dear native English speakers,
Would you check the rest of my second exam, please?
問6 日本語の意味に合うように下線部に一語ずつ書き入れなさい。
(1)彼女は、自分の国に誇りを持っている。
She ( ) pride ( ) her country.
(2)彼らは大きな冒険心を持っている。
They have a great ( ) of ( ).
(3)海外に留学してもいいよ。
You ( ) go abroad ( ) study.
(4)あなたを天才だと思っている人もいる。
( ) people regard you ( ) a genius.
(5)外国語を学ぶことが大切だ。
It is ( ) to ( ) a ( )( ).
(6)何と言っても(結局)、ここは私達自身の国なのです(から)。
After ( ), this is our own ( ).
(7)もしジェーンを見かけたら、私の家に来るように頼んでくれますか。
If you ( ) Jane, can you ( ) her ( ) come to my house?
(8)もし時間があれば、あとであなたに電話します。
If I ( ) time, I'll ( ) you later.
(9)あなたは自転車で学校に行っていますか。
Do you go ( ) school ( )( )?
(10)私達は、これらの理想を、日本人と共有している(日本人と同じく持っている)。
We ( ) these ideals ( ) the ( ).
問5 次の文を[ ]の指示に従って書き換えなさい。
(1) Picasso painted those pictures. [受動態にする] Change the voice
(2) I love peaches. [主語をmy sisterにする] Change the subject into "my sister"
(3) My mother can speak English. [ableを使って同じ意味の文にする] Make the sentence with "able" without changing its meaning.
(4) Do you want a car? [主語をyour daughterにする] Change the subject into "your daughter".
(5) Did the photographer take this picture? [受動態にする] Change the voice.
問8 日本語に訳しなさい。
(1)Tom must be busy now.
(2)I was invited to Tom's birthday party.
(3)Japanese religious groups don't fight each other.
(4)There was a 10% rise in the number of foreign students between 2010 and 2015.
(5)According to the survey carried out last year, the number of Japanese students studying abroad is decreasing.
問9 次の文を[ ]の語数で英訳しなさい。I'mのような短縮形は一語とします。 [各2点]
(1)あのアメリカ人の男の子はMattと呼ばれています。[6語]
(2)彼女は数学の教師だったに違いない。[7語]
(3)もし明日雨が降れば、私は家にいます。[Ifで始め、短縮形を用いて7語]
(4)私は自転車で学校に行っています。[6語]
Thanks in advance.
Hirashin
Would you check the rest of my second exam, please?
問6 日本語の意味に合うように下線部に一語ずつ書き入れなさい。
(1)彼女は、自分の国に誇りを持っている。
She ( ) pride ( ) her country.
(2)彼らは大きな冒険心を持っている。
They have a great ( ) of ( ).
(3)海外に留学してもいいよ。
You ( ) go abroad ( ) study.
(4)あなたを天才だと思っている人もいる。
( ) people regard you ( ) a genius.
(5)外国語を学ぶことが大切だ。
It is ( ) to ( ) a ( )( ).
(6)何と言っても(結局)、ここは私達自身の国なのです(から)。
After ( ), this is our own ( ).
(7)もしジェーンを見かけたら、私の家に来るように頼んでくれますか。
If you ( ) Jane, can you ( ) her ( ) come to my house?
(8)もし時間があれば、あとであなたに電話します。
If I ( ) time, I'll ( ) you later.
(9)あなたは自転車で学校に行っていますか。
Do you go ( ) school ( )( )?
(10)私達は、これらの理想を、日本人と共有している(日本人と同じく持っている)。
We ( ) these ideals ( ) the ( ).
問5 次の文を[ ]の指示に従って書き換えなさい。
(1) Picasso painted those pictures. [受動態にする] Change the voice
(2) I love peaches. [主語をmy sisterにする] Change the subject into "my sister"
(3) My mother can speak English. [ableを使って同じ意味の文にする] Make the sentence with "able" without changing its meaning.
(4) Do you want a car? [主語をyour daughterにする] Change the subject into "your daughter".
(5) Did the photographer take this picture? [受動態にする] Change the voice.
問8 日本語に訳しなさい。
(1)Tom must be busy now.
(2)I was invited to Tom's birthday party.
(3)Japanese religious groups don't fight each other.
(4)There was a 10% rise in the number of foreign students between 2010 and 2015.
(5)According to the survey carried out last year, the number of Japanese students studying abroad is decreasing.
問9 次の文を[ ]の語数で英訳しなさい。I'mのような短縮形は一語とします。 [各2点]
(1)あのアメリカ人の男の子はMattと呼ばれています。[6語]
(2)彼女は数学の教師だったに違いない。[7語]
(3)もし明日雨が降れば、私は家にいます。[Ifで始め、短縮形を用いて7語]
(4)私は自転車で学校に行っています。[6語]
Thanks in advance.
Hirashin