letslearn
先輩
- 11 Sep 2013
- 890
- 14
- 33
Hi Guy's
I have few questions in regards to a book I'm reading.
1: 万寿ちゃんは、動物園で見た子どものオランウータンそっくりやった。
What is this やった?
2:三年二組の矢島センセは、作文が大好きで次から次へと作文を書かせる。楽しいかった遠足に、がんばった運動会。
Is it usual to have 先生 written with katakana?
Also I see they use the particle に to express "on this and this" i.e a assignment on subjects like " fun excursions and trying hard at the sportsday"
I have not encountered this before is this just another use of the particle?
3: 学校は毎日楽しいのになあ。作文だけがなやみのたね。なんとかならへんやろうか。
What does なんとかならへんやろうか mean? ....somehow? how can we do this?
4: なんで大人は子どもに、大きくなったら何になりたいの?なんて聞くんやろ。
Again what is the purpose of this やろ。
よろしくお願いします
I have few questions in regards to a book I'm reading.
1: 万寿ちゃんは、動物園で見た子どものオランウータンそっくりやった。
What is this やった?
2:三年二組の矢島センセは、作文が大好きで次から次へと作文を書かせる。楽しいかった遠足に、がんばった運動会。
Is it usual to have 先生 written with katakana?
Also I see they use the particle に to express "on this and this" i.e a assignment on subjects like " fun excursions and trying hard at the sportsday"
I have not encountered this before is this just another use of the particle?
3: 学校は毎日楽しいのになあ。作文だけがなやみのたね。なんとかならへんやろうか。
What does なんとかならへんやろうか mean? ....somehow? how can we do this?
4: なんで大人は子どもに、大きくなったら何になりたいの?なんて聞くんやろ。
Again what is the purpose of this やろ。
よろしくお願いします